GPG a slovnikovy utok na secret keyring

Michal Vymazal blabla na secunet.cz
Úterý Srpen 23 13:59:21 CEST 2005

Zdravim vsechny

Nerad bych pohorsoval konferenci :-), ale resim tu jeden takovy ukol.
Potrebuji rekonstruovat cinnost utocnika, kteremu se podarilo zcizit
cisi keyring (jak soukromy, tak verejny) a ted provadi slovnikovy utok
na passphrase privatnich klicu. Vsude na netu je o tom spousta
zajimaveho povidani (vcetne upozorneni na to, ze takovy utok je v
podstate velmi jednoduchy), ale tim moudra konci.

Je tu nekdo, kdo to skutecne provadel? Stacil by mi odkaz na
dokumentaci, pripadne muzeme popovidat soukrome.

Zdrojaky gpg mam k dispozici, ale z tech moc moudry nejsem. Podobne je
tomu s "utilitami" typu pgpcrack (posledni mnou nalezena je z roku 1996
a neco mi rika, ze je ponekud neaktualni).

--
Michal Vymazal
vymazal at secunet tecka cz