GPG a slovnikovy utok na secret keyring

Michal Vymazal blabla na secunet.cz
Úterý Srpen 23 15:19:04 CEST 2005

Peter Surda napsal(a):

> cau

> Co potrebujes zrekonstruovat: odcudzenie alebo slovnikovy utok?

Odcizeni je jina kapitola...
Vlastni slovnikovy utok. Ne, ze bych ho chtel provadet, ale potrebuji
urcit (alespon bodove), co vse bude muset dal utocnik provest. Potrebuji
se dobrat k tomu, kolik asi tak mam casu na obranna opatreni (odvolani
klice, vygenerovani noveho klice, logisticke zmeny apod) a potrebuji to
umet zduvodnit.

Zatim mam vyreseno toto:
1) Pribliznou vypocetni narocnost "generovani" vsech moznych hesel
(rekneme, ze vim kolikabitove je me heslo). Skutecne pribliznou a
obecnou. Zalezi to hlavne na tom, kdo se bude snazit me tajemstvi odhalit.
2) Obecny postup kroku pro slovnikovy utok.

Bod dva se snazim rozvest.

> No tak sa uc kym nezmudries ;-).
Jo, dobry. Ale nejsem sam. Zajimave je, ze vetsina dokumentu na
Internetu tvrdi, ze provedeni utoku je jednoduche (ted se v jine
konferenci ukazuje, ze to zase az tak pravda nebude, jsem zvedav, jak
tahle debata dopadne) nicmene, zadne ukazky te "jednoduchosti".

MV

--
Michal Vymazal
vymazal at secunet tecka cz