Levny raid 5 radic podporovany v linuxu

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Středa Srpen 24 11:14:12 CEST 2005

Dd,

On Mon, Aug 22, 2005 at 05:21:03PM +0200, Jan Kovář wrote:
> Dobry den.
>
> Muzete doporucit nejaky levny, ale spolehlivy raid 5 radic
> (PATA nebo SATA), ktery ma ovladace v standardnim linuxovem
> jadre? V tomto pripade neni potreba vysokeho vykonu, budou se
> na nej ukladat data z internetu do maximalni rychlosti 1mbit
> a k nicemu jinemu ten stroj slouzit nebude. V HCL jsem jich
> nasel docela dost, ale hledani cen a zkusenosti je strasne
> zdlouhave. Pouzivate neco, co vas treba nepresvedcilo vykonove,
> ale slape to bez problemu a moc to nestalo?

co to je levny? SW RAID radic? Pak asi nejlevnejsi je v jadre,
ne? A je k nemu potreba jen obycejny radic na prislusny pocet
disku... Protoze ostatni SW RAID radice si +- vetsinu informaci
taky nechavaji pocitat procesorem...

A pokud HW RAID radic, tak muzu s klidem doporucit 3Ware, jak
PATA, tak SATA, pripadne Areca radice (ktere ale maji ovladace
zatim jen v 2.6.x-mm rade kernelu). Ale u obou ta otazka
o cene je s jeste vetsim otaznikem...

> Diky za vsechny tipy - i negativni ocenim.
>
> Honza

Zdravi
Honza Marek