Levny raid 5 radic podporovany v linuxu

Kit kit.saels na gmail.com
Středa Srpen 24 19:06:45 CEST 2005

On 8/24/05, Jan Kovář <Jan-Kovar na meggle.cz> wrote:

> To je takovy radic, kde raid vytvorim v biosu toho radice a v linuxu uz ty disky vidim jen jako jeden. Pocitani procesorem mi nevadi. Rikam, ze se na to budou ukladat data ze site rychlosti max 1 mbit/sec, coz kazdy dnesni procesor hrave zvladne. Ja vim, ze se nedoporucuje system na raid 5 z hlediska vykonosti, ale v tomto pripade je to uplne jedno. Spis nechci resit nejake mozne problemy s bootloaderem. Obcas tady neco probubla.
> TNX

To my tady víme, jaký je to řadič. Ale taky víme, že takový levný RAID
je z důvodu rychlosti i spolehlivosti lepší vypnout a dělat ho
kompletně v linuxovém jádře. Stačí pak obyčejný řadič. V případě PATA
nedoporučuji používat na 1 kanálu 2 disky master/slave, protože při
závadě na jedné elektronice HDD jde často do kytek i elektronika
druhého disku a tím i data celého pole RAID 5.

Jestli trváte na HW RAIDu, raději sáhněte trochu hlouběji do kapsy, od
10 kKč už koupíte slušné řadiče, které jsou výkonnější, než ty SW.
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz