Otaceni foto (jpg) bez ztraty EXIF informaci

Premysl Hruby lin-konf na post.cz
Čtvrtek Srpen 25 15:31:43 CEST 2005

Dalibor Kouřil wrote:
> Řešil jsem opačnou situaci, skriptem v Gimp-perlu tvořím fotogalerie pro
> internet a pokud v náhledových fotkách zůstanou EXIF informace, jsou
> náhledy zbytečně velké... Vyřešil jsem to exportem do BMP tvaru a
> konverzí zpět na jpg, EXIF zmizí.
> Kdyby někdo věděl jak to udělat jinak nějakou rychlejší funkcí v
> Gimp-perl budu rád.
> Převod na BMP a zpět je pomalý...
>
> Dalibor Kouřil

Pro Vas pro oba mam dobrou!! radu - man jpegtran - otoceni i s EXIF:
	jpegtran -rotate 90 -copy all -outfile vystupni.jpeg vstupni.jpeg  --
Orotuje i s EXIFem

jpegtran -optimize -copy none -outfile vystupni.jpeg vstupni.jpeg
Zoptimalizuje jpeg a odstrani EXIF informace + nahledy, komentare a
dalsi balast.

Premysl Hruby