uzivatele a prava

garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk
Čtvrtek Srpen 25 15:42:20 CEST 2005

Bobby Gontarski <Gontarski na seznam.cz> wrote:
> Dobry den.
>
> Nejsem velky "linuxista", mam jeden linuxovy server, ktery funguje jako brana a jinak se spis zabyvam windows. Proto mam mozna hloupy dotaz.
>
> Kdysi jsem chtel udelat fileserver. Chtel jsem k tomu vyhradit samostatny pocitac. Nechtel jsem kupovat drahe licence na windows, tak jsem premyslel o linuxu a zacal jsem ho trosku poznavat. Cele to ovsem zhatila jedna vec a to system uzivatelskych prav, kterym linux disponuje.

> [...]

linux trustees, pouzivam uz par rokov, pod kernelom 2.6 sa to dokonca
instaluje celkom bezbolestne (len treba dat pozor na capabilities modul,
moze byt but trustees alebo capabilities, ale nie oba naraz, a system
bez trustees aj bez capabilities je nefunkcny)

http://trustees.sourceforge.net/

| Radovan Garabík http://kassiopeia.juls.savba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |