Chovani DNS serveru pri signalu HUP

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Srpen 26 02:47:35 CEST 2005

On Thu, Aug 25, 2005 at 06:47:59PM +0200, Jan Houstek wrote:

> Bind9 pri reloadu nacte znovu konfiguraci a vsechny zony, kes zustava.
> Reload se da zaridi poslanim HUP, nebo taky pres rndc reload. Pres toto
> rozhranni se daji udelat i dve jemnejsi akce a to bud reload jen
> konkretni zony, pripadne nacteni konfigurace a nahrani jen novych zon
> (rndc reconfig).

Pri reloadu nacte vsechny zony, ale podrizenym sekundarum posila notify
pouze pri zmene serioveho cisla. Sam ovsem serviruje nova data.

> Pro ty domeny, pro ktere je ten server autoritativni, samozrejme zadnou
> kes nedela. A pokud stavite nameserver, ktery se bude starat o velke
> mnozstvi domen, tak tam zadnou kes neporebujete a nechcete, pro jine
> domeny nez ty nakonfigurovane by mel server odmitnout odpoved.
>
> Ono by se to takto melo delat vzdy -- bud je to kes, nebo autoritativni
> nameserver.

Ne vzdy je to treba. V mnoha pripadech je to plytvani penezi na dva
nevyuzite stroje.

> No, treba tinydns (autoritativni nameserver z baliku djbdns) funguje
> tak, ze data serviruje rovnou z cdb souboru, tj. nekona se zadny reload,
> jen se pri zmene dat musi znovu vygenerovat ten cdb soubor. Neni to
> uplne blby napad.

Hmmm na hrani dobry. Ale abych zajistoval axfr tranfery dalsim demonem
se mi prici!

-- Dalibor Straka