uzivatele a prava

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Pondělí Srpen 29 11:59:26 CEST 2005

Martin Pokorny wrote:
> Zkuste se podivat do Novellu (a staci staricka 3.x nekdy z roku '92),
> jak maji vypadat slusne moznosti definice prav. Az mi vysvetlite, proc a
> v cem jsou prava v linuxu lepsi, muzeme se bavit dal. Jinak je to
> mlaceni prazdne slamy.

Novell ma uplne jinou semantiku. Zjednodusene to vypada tak, ze se prava
pro pristup k souboru odvozuji od prav adresaru, ve kterych je soubor
umisten. Coz se mozna hodi pro data, se kterymi pracuji uzivatele, ale
pro servery je vetsinou vhodnejsi unixovsky pristup, kdy prava pro
pristup k souboru jsou pevne svazana s timto souborem.

Navic jak uz tu nekdo upozornoval, novell-like chovani se s trochou
snahy da do Linuxu take dostat.

-- Honza Houstek