mc v FC3 a FC4 zatuhne

Josef Kelbler kelbler na vumscomp.cz
Pondělí Srpen 29 16:18:48 CEST 2005

Vazeni kolegove,
neresili jste nahodou v posledni dobe nasledujici problem? Nemohu jej
vyresit.

K Linuxu FC3 nebo FC4 se loguji pres ssh (z PC pres Teraterm nebo ssh z
konzole z RedHat 9).
Vse je OK. Kdyz vsak pouzivam mc (Midnight Commander) a aplikuji v nem
nekolikrat Ctrl-O (3x az 5x), tak mc zatuhne.
Objevi se cerna obrazovka s kurzorem vlevo dole.
Stejna situace nastane, kdyz nekolikrat spustim a ukoncim mc.
Zbyva mi pak jen uzavrit okno (tim se odpojit)  nebo "kill -9 ..." z jine
relace.

Bohuzel od teto doby jiz mc nejde pouzit, protoze ihned se dostane do
zmineneho zatuhleho stavu.
V logu /var/log/messages nic neni.
Pomuze jen reboot.
Kdyz delam tyto pokusy z konzole (ascii nebo X-Windows), tak to je OK.

Zalezi to tedy na terminalovem spojeni. Zkousel jsem i jine nastaveni $TERM.
Zatim nemam zadnou FC3 nebo FC4, kde by to nedelalo.
Zkousel jsem i "mc -ab", tj. jen ascii a bezbarve. Stejny dopad..
Je to tedy pekne frustrujici.

Cetl jsem na https://savanah.gnu.org jedno hlaseni Bugs: 11138 pro mc, kde
se to chovalo stejne.
Tam vsak byl problem, ze jadro Linuxu pri pouziti mc nevracelo pseudottys.
Kdyz se pri mc delalo Ctrl-O a v ramci subshellu se napsal prikaz "tty", tak
cisla pseudoterminalu rostly.
Toto vsak neni muj pripad. Pseudo terminaly se v mem pripade vraceji.

Nevite nahodou jak na to?
Diky za pripadnou odpoved.

Josef Kelbler