uzivatele a prava

Martin Kraus martin.kraus na infonet.cz
Pondělí Srpen 29 17:51:19 CEST 2005

On Mon, Aug 29, 2005 at 05:31:19PM +0200, Jirka Kosina wrote:
> [...]

predstavte si adresar jako soubor a soubory v nem jako jeho obsah. prava na
unixu funguji tak, ze urcujete pravo k pristupu k obsahu.
tzn.
pravo mazat,tvorit,videt soubor v adresari se urcuje pravama adresare.
pravo mazat,pridavat,spoustet veci v souboru se urcuji pravama k souboru.
proto to dela to co to dela a je to tak chtene.

> Sticky bit na adresari signalizuje ze soubory v nem mohou byt
> prejmenovany nebo zruseny pouze
>
> - vlastnikem souboru
> - vlastnikem adresare
> - superuzivatelem
>
> Tedy presne to co by clovek od /tmp ocekaval. Dat uzivateli moznost soubor
> vytvorit a pak mu uz nedat moznost ho smazat mi neprijde zrovna sikovne a
> systemove.

no nenapada me, jak bych udelal v unixu pro uzivatele moznost vytvorit soubor
ale ne ho smazat.
mk