TMDA na SPAM ?

Čtvrtek Prosinec 1 12:02:27 CET 2005

Michal <michaels na centrum.cz> wrote:
> Mám u zákazníka SENDMAIL na bráně do internetu a je nastaven jen jako
> SMTP gateway tj. maily zvenku přebírá a přeposílá na SMTP dovnitř
> sítě.

trochu nevhodne riesenie - v pripade zacne niekto posielat maily
neexistujucim pouzivatelom, bude sendmail generovat bounces co ho moze lahko
dostat do niektorych blacklistov.

> A zákzaník chce nějaký spam filtr. Greylist se mu moc nelíbí,
> spamassasin zase žádá následné učení apod.

nie, nevyzaduje. vyzaduje ho bayes filter ktory mozete mat vypnuty. Na
druhej strane, funkcny a dobre nastaveny bayes velmi silne zvysuje ucinnost
antispam rieseni.

dalsie zvysenie ucinnosti je pouzivanie sietovych checkov v spamassassine. v
ich ramci nainstalujde razor, pyzor, dcc klienta a spf kniznicu (v debiane
libmail-spf-query-perl), a ucinnost by mala byt prijatelna.

odporucam vam nasadit do sendmailu spamass-milter a nakonfigurovat ho
napriklad tak aby maily so score > 10 (ja mam tolkoto) odmietal na SMTP
urovni. zaroven sa tym znizi pravdepodobnost ze sa dostanete do blacklistu
mechanizmom popisanym vyssie.

> Našel jsem http://www.tmda.net což je vlastně něco jako potvrzování
> odeslaných mailů. Vůbec ale netuším jak to nastavit na serveru, který
> je jako gateway tj. přeposílá vše dovnitř? Zrovna tak se to týká
> nastavení případného spamassasinu.

ak som dobre pochopil, tmda je kombinacia whitelistov, blacklistov,
greylistov a institutu docasnych e-mail adries.

> Vím, že je to hodně nespecifický dotaz, ale nic se mi vygooglit
> nepodařilo a na stránkách dokumentace počítá s tím, že pošta končí
> právě na tom serveru, kde je TMDA resp. spamassasin.

LSD will make your ECS screen display 16.7 million colors