Cyrus IMAP + Procmail ?

Motyčka Jiří Mgr. jiri.motycka na vces.cz
Pondělí Prosinec 5 13:55:09 CET 2005

Zdravim vsechny.

Snazim se resit problem s propojenim procmailu a Cyrus IMAPu a zatim se mi
moc nedari. Treba bude nekdo z Vas vedet, jak na to.

Donedavna jsem pro doruceni mailu do schranek uzivatelu pouzival procmail
(filtrace + ukladani standardne do /var/spool/mail/...). Nyni jsem presel
na Cyrus IMAP. Rad bych totiz vyzkousel moznost Cyrusu mit ulozenou zpravu
na filesystemu pouze jednou a ostatni kopie pouze jako hardlinky na ni
(nemluvim o spouste dalsich prednosti, ktere mi vsak jiz funguji ;-)). Pro
to je nutne nastavit jako sendmail mailer "cyrusv2". Vse funguje paradne,
akorat v tuto chvili clovek "ztraci" moznost filtrace zpravy procmailem
(pred vlastnim dorucenim).
Nechal jsem tedy jako mailer nastaveny procmail a vytvoril si vlastni LMTP
dorucovaci skript (v perlu), ktery se vsak pousti (na konci procmailu)
zvlast pro kazdeho prijemce dopisu => nelze tedy uskutecnit jedno fyzicke
ulozeni zpravy na fs.

Zkousel jsem jiz podle rad pana Googla poustet procmail jako mailfilter ze
sendmailove prepisovaci sady 0 a nadale pouzivat cyrusv2 mailer.
(http://www.professional.org/procmail/mailer.html)
Zdalo se, ze vse bude fungovat dobre, ale jak doslo na expanzi aliasu, tak
se zacaly dit divy, ktere jsem absolutne nechapal.

Zkusil jsem si tedy napsat novy LMTP sktipt, ktery dokaze dorucit mail
vice prijemcu v jedne LMTP session. Prijmci se mu zadavaji jako ucty na
prikazovem radku. Ten bych chtel zkusit volat z procmailu, ale nevim, jak
mailer procmail (mailer flags) nakonfigurovat tak, aby se poustel pro
kazdy dopis pouze jednou a mel k dispozici ucty vsech prijemcu najednou.

Pokud nekdo vite, jak to nastavit, poradte prosim. Pripadne, pokud mate
nejake jine reseni, rad se priucim.

Diky, Mgr. Jiri Motycka.