High availability u routeru

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Prosinec 8 22:31:19 CET 2005

Horák Daniel wrote:
: >
: > > 	Zatim se klonim k heartbeatu, protoze vim ze funguje a ma i
: > > logickou konfiguraci. Ale necham si doporucit i neco jineho, bude-li
: > > to nejak rozumne zduvodneno.
: >
: > pouzivam keepalived (http://www.keepalived.org), ma VRRP a
: > LVS, ale lze
: > je pouzivat samostatne
: >
: > mam tim pripojene 2x squid proxy (na ty se dela loadbalancing s
: > kontrolou "zivota") pres 2 firewally (failover), pro spolupraci LVS a
: > iptables je potreba specialni patch
:
: tim keepalived by urcite slo udelat to rozlozeni zateze (2 instance vrrp
: + mozna nejake skripty)

	No, to uz radsi pouziju heartbeat - tam aspon vim jak ty
dve instance pustim a jak priblizne budou vypadat ty "nejake skripty".
Ja jsem psal o rozumnem zduvodneni - cili prosim napiste mi proc ne
heartbeat, je-li nejaky takovy duvod.

	Jo, jeste je treti moznost: carp/ucarp (www.ucarp.org).
Pro trivialni konfiguraci se dvema IP adresami je to asi jednodussi
nez heartbeat, ale ja nemam takto trivialni konfiguraci - nejradeji
bych mel jednu nebo dve instance neceho, co by mi zajistilo prevzeti
vsech IP adres na vsech rozhranich - a ne dvojici ucarpd pro kazde
rozhrani nad kterym chci routovat.

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |