High availability u routeru

Horák Daniel horak na sitmp.cz
Pátek Prosinec 9 07:21:21 CET 2005

> : > mam tim pripojene 2x squid proxy (na ty se dela loadbalancing s
> : > kontrolou "zivota") pres 2 firewally (failover), pro
> spolupraci LVS a
> : > iptables je potreba specialni patch
> :
> : tim keepalived by urcite slo udelat to rozlozeni zateze (2
> instance vrrp
> : + mozna nejake skripty)
>
> 	No, to uz radsi pouziju heartbeat - tam aspon vim jak ty
> dve instance pustim a jak priblizne budou vypadat ty "nejake skripty".

O tech skriptech jsem psal pro pripad, ze by byly potreba nejake
speciality v routovani, tedy ze lze definovat uzivatelske akce, ktere se
maji provadet pri prechodech mezi stavy. Pokud staci, ze jeden router
bude primarne udrzovat IP adresu default gw pro site A, B a C a druhy
pro site X, Y a Z, neni potreba nic upravovat.

> Ja jsem psal o rozumnem zduvodneni - cili prosim napiste mi proc ne
> heartbeat, je-li nejaky takovy duvod.

Napisu sve duvody pro keepalived:
1. pro Bering/uClibc je keepalived pripraveny jako balik (a ma 54KB)
2. nastavuje loadbalancing a dela healthcheck serveru zapojenych pres
router (= LVS direktor) do loadbalancingu a podle toho upravuje
konfiguraci loadbalancingu
3. synchronizuje skupiny interface, tj. pokud jeden interface prejde z
MASTER do FAULT, prejdou i ostatni
4. VRRP je standard :-)

Pokud se podivate do http://www.keepalived.org/pdf/UserGuide.pdf, tak ja
jsem resil situaci XI. Mixing Healthcheck & Failover s tim, ze mam jen
jednu skupinu loadbalancovanych serveru. Nebudu tvrdit, ze to s
heartbeat nejde udelat, ale dovolim si tvrdit, ze pro muj ucel byl
urcite keepalived vhodnejsi.

		Dan