dhcpd a duplicitní záznamy

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Pátek Prosinec 9 14:04:23 CET 2005

Přeji krásný den !

Pokouším se nahradit jeden server novějším železem, ale narazil jsem na
drobný problém. Jedna ze služeb, která se mi nedaří "překlopit" je dhcp.

Starý stroj : RH6.2 / kernel 2.2.14-5.0 / dhcp-2.0-5
Nový stroj : FC4 / kernel 2.6.14-1.1644_FC4smp / dhcp-3.0.2-24.FC4

S nastavováním dhcp nemám žádné velké zkušenosti - doufal jsem, že vezmu
konfigurák a rozjedu to na novém stroji bez problémů. Jenomže nová verze
mě nemá ráda :

Výpis z logu (messages) :

/etc/dhcpd.conf line 480: host nbmajer" already exists
host nbmajer { hardware ethernet 00:08:74:3d:f5:e9; fixed-address
192.168.115.20; }
Configuration file errors encountered --exiting

Je mi jasné, o co jde - máme tu "přenosné" ntb, u kterých se přidělí
síťové parametry podle toho, do které podsítě je zrovna připojený. Proto
se tam jejich záznamy opakují se stejným názvem (a stejným MAC), ale s
IP patřící do té konkrétní podsítě.
Všechny IP jsou přidělované napevno.

Se starší verzí dhcp to funguje. Jak ale donutit novější verzi, aby ten
konfigurák byla ochotná přechroustat (nějaký compatibility mod) ?
Upravovat ručně konfigurák (desítky změn) se mi zrovna nechce, navíc ani
nevím, jestli to přidělené jméno není důležité (stanice s Win).

Jak se dá takový problém řešit jinými prostředky ? Tedy přidělování
stejného jména stejné MAC adrese ale s jinou IP podle HW zapojení ?

Předem děkuji za tipy - dokumentace v balíčky ani stránky z google
nepomohly.

MB