Re: dhcpd a duplicitní záznamy

Sobota Prosinec 10 20:51:35 CET 2005

On Fri, 9 Dec 2005, Miroslav BENES wrote:

> Se starší verzí dhcp to funguje. Jak ale donutit novější verzi, aby ten
> konfigurák byla ochotná přechroustat (nějaký compatibility mod) ?

Obavam se, ze to nepujde, protoze datove struktury jsou postavene tak, ze
jmeno jednoznacne identifikuje host.

> Upravovat ručně konfigurák (desítky změn) se mi zrovna nechce, navíc ani
> nevím, jestli to přidělené jméno není důležité (stanice s Win).

Zalezet by na tom mohlo v pripade, ze byste nastavil use-decl-host-names
nebo jak se to jmenuje a ho nechal domyslet hostname z nazvu u host.

> Jak se dá takový problém řešit jinými prostředky ? Tedy přidělování
> stejného jména stejné MAC adrese ale s jinou IP podle HW zapojení ?

Tak, ze do jedne deklarace host napisete vic fixed-address. Myslim, ze se
muzou napsat za sebou oddelene carkami, cili

  host nbxyz {
    hardware ethernet 00:11:22:33:44:55;
    fixed-address 1.2.3.4, 5.6.7.8, 9.10.11.12;
  }

Ale tohle je v manualu napsane. Asi jste ho moc dobre necetl.

Parametry zavisejici na konkretni siti, ktere jsou pravdepodobne stejne
spolecne vsem uzlum v urcite siti, napisete do deklarace subnet a dhcpd
uz si to zkombinuje dohromady.