Bezztrátový převod WAV -> MP3

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Úterý Prosinec 13 08:04:48 CET 2005

Přeji krásný den !

Mám pro členy konference problémek, který není životně důležitý, ale
budu rádm když se vyřeší.
Potřeboval bych vetší množství WAV souborů převést na MP3, ale
_bezztrátově_.

Podrobnější popis souboru :

$ file TRACK01.WAV
TRACK01.WAV: RIFF (little-endian) data, WAVE audio, MPEG Layer 3, stereo
44100 Hz

Potíž je v tom, že tyto WAV soubory mají "vnitřek" v MP3 - jenže jako
WAV nemůže nést ID3 tag. Proto bych je rád převedl na MP3 tak, že se
odstraní hlavička WAV a přilepí se nová, která odpovídá MP3. Jenomže
všechny návody které jsem vyhrabal se týkaly _ztrátového_ převodu,
obvyke pomocí lame. Tento jinak velmi šikovný pomocník ovšem dokáže s
těmito soubory hotové zázraky - skladbu o délce přes 4 minuty velmi
rychle převedl na 12 sec bílého šumu :)

Ještě vysvětlení - mám CD s hudbou, která je v popsaném formátu. Názvy
alb a skladeb si "pamatuje" ovládací utilita, která podle zvolené
položky nechá přehrát příslušný (jen očíslovaný) WAV. A protože se mi to
nechce pouštět přes wine, hledám jiný způsob, jak si skladby popsat.

Předem děkuji za nápady.