Meric linky

Michal Novak m.novak na prodiliste.cz
Úterý Prosinec 13 13:44:03 CET 2005

Karel Salavec wrote:
> Zdravim!
>
> Dostal jsem takovy problemek:
>
> Mame linku do internetu a je "ponekud" kolisave kvality. Potrebujeme merit
> rychlost, aby byl "klacek" na providera. Je na to neco hotoveho nebo budu
> nucen zbastlit skripticek sam?
>
> Optimalni by bylo neco, co by umoznovalo volit format vystupu a cas/interval
> testovani.
>
> Google poradil jen hromadu testu pres browser, coz je pro mne nepouzitelne
> (kdyz to ma byt casova rada ...)
>
> Predem diky za nakopnuti.
>
> Karel

Pokud vam jde jen o to, sledovat jak rychle se pres linku aktualne
prenasi, neni nic snaziho nez pouzit citace z FW. iptables vam vypisi
bajty v kazdem pravidle. Pak uz jen vyparsovat a ukladat do souboru, db,
.... Muzete to vylepsit pouzitim rrdtool. Ovsem tim merite jen aktualni
stav.

Jediny zpusob jak zmerit linku je pouzit vnejsi (dostatecne rychly)
zdroj dat. Pak muzete napr spustit sript, ktery odnekud stahne soubor
(alespon nekolik MB, podle toho jak ma ta linka byt rychla), zmeri cas a
rozdil v citacich viz predchozi. Myslim ze pro bezne otestovani lze
pouzit libovolny verejny ftp server (ftp.linux.cz napr). Ovsem asi
nebude vhodne jej pouzivat prilis casto.

MN