High availability u routeru

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Prosinec 13 18:56:14 CET 2005

David Kostal wrote:
: > >	BTW, ma keepalived+vrrpd nejakou podporu pro to, aby si zalozni
: > > server prebiral tabulku otevrenych spojeni z primarniho, nebo proste
: > > pocitate s tim, ze otevrena spojeni v dobe vypadku budou ztracena?
: >
: > Nema.
:
: Pokud vim (cti pouzivam) tak keepalived k replikaci spojeni na druhy server
: vyuziva funcionalitu lvs, na aktivnim LB mi bezi proces [ipvs syncmaster]
: a v konfiguraci keepalived mam "lvs_sync_daemon_interface eth0".
:
: Na druhou stranu pokud ti jde o synchronizaci conntrack tabulky
: iptables (ne LVS/ipvs), tak toto opravdu neumim. Ty to, Yenyo, nejak umis?

	No, zatim ne, ale co se tyce jaderne podpory, tak v nf_conntrack
(cili ve 2.6.15+) je moznost nechat si pres netlink posilat udalosti
o zmene stavu conntrack tabulky a zase naopak jadru tu tabulku menit.
Cili ted jen navrhnout protokol, kterym se to bude replikovat, a
naimplementovat to.

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |