SATA server

Jan 'yanek' Bortl yanek na ya.bofh.cz
Čtvrtek Prosinec 15 01:23:32 CET 2005

Petr Stehlik wrote:
> Zdravim nocni ptaky,
>
> po nedavnem rozhodovani mezi Intelem a AMD v serveru (a volbe IBM x226
> se zpomalovacem EM64T a s SCSI RAIDem, ktery vyzaduje binarni ovladac a
> proto jsem ho ani nerozchodil) bych ted pro zmenu zkusil neco jineho -
> AMD64(X2) v socketu 939 se SATA disky - jako zalozni pro ten IBM
> (zaroven budu mit moznost porovnavat vykon, cenu/vykon, cenu/diskovou
> kapacitu, spolehlivost a dalsi veci).

Mozna nejaka SunFire X2100 ? (nemam zkusenosti)

> [...]
>
> Anebo jak se odvaznejsi divaji na levnou skladacku postavenou na desce s
> integrovanym radicem pro 4xSATA II (treba nForce4 Ultra). Nekdy tam
> clovek najde i 4xSATA + 4xSATA II... Je to sice spis pro gamesniky (8mi
> kanalovy zvuk a akcelerovana grafika), ale mozna jsou nekde i vice
> serverove desky pro socket 939 (ale ted potme je nevidim). Byvaji dobre
> podporovane (aspon SATA ve VIA chipsetu bootuje v linuxu primo) a RAID
> bych sveril kernelu... Ja mam zatim v desktopech jen VIA chipset, ale
> ten jeste nema SATA II, tak se ptam na nForce a dalsi podobne.

Mam Gigabyte K8N-Ultra 9 s 8x 320G SATA diskama, akorat se to pri velke
zatezi pri laboratornich podminkach (konstantni zapis pomoci dd)
nepravidelne kousalo (a vypadl jeden disk z raidu). V realnem provozu je
to zatim v poradku (tuk tuk na drevo). Beham sw raid5 napric vsemi
disky. Vypada to v obycejne krabici (nikdy vice!) asi takto:
http://ya.bofh.cz/server/939/ex000002.jpg

S via chipsety nemam zadne zkusenosti. Snad nekdo jiny poradi.

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] ya.bofh. cz>
http://ya.bofh.cz/ | jab: yanek [at] njs . netlab. cz