Zmena velikosti ext3 na lvm (koren)

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Středa Prosinec 21 15:14:07 CET 2005

Přeji krásný den !

Mám drobný problém - při instalaci FC4 jsem se nechal zlákat nabízeným
lvm a umístil jsem partišny na něj.
Potřeboval bych ale změnu velikosti jedné z nich - a zrovna jde o
kořenový svazek. Jakým postupem se to dá udělat ?

1) nástroje z lvm

# LC_ALL=C lvresize -d --size 120G -n -r -t /dev/VolGroup00/LogVol00
  Test mode: Metadata will NOT be updated.
  fsadm: execlp failed: No such file or directory
  fsadm failed: 2

Google napověděl, že tyto problémy mívají uživatelé s reiserfs, ale proč
to dělá i na ext3 ?!?

2) resize2fs

# resize2fs /dev/VolGroup00/LogVol00 120G
resize2fs 1.38 (30-Jun-2005)
/dev/VolGroup00/LogVol00 je připojen; nemohu měnit velikost připojeného
systému souborů!

No jo, ale jak mám měnit odpojený svazek, když jde o kořenový adresář ?

Napadlo mě použít "FC4 - Rescue disk". Jenmže i to je nahouby. Pokud
odmítnu připojení svazku, nemám se na něj jak dostat - systém nezná
odpovídající /dev/... Když ho vytvořím ručně (major/minor 253/0), stejně
nefunguje. A pokud si nechám kořenový svazek připojit v režimu RO, pak
ho zase pro změnu nemůžu odpojit ...

Jaký je normální postup pro takovou změnu ?

Systém: FC4
Svazek: ext3 na lvm, to celé na HW RAID5 řadiči

Předem děkuji za každou radu.