uz nevim jak dal ... Debian RAID

BlackHole blackhole na mybox.cz
Středa Prosinec 21 15:53:16 CET 2005

Predem upozornuji ze na linuxu zacinam a nejak se nedari.

HW:
HP ProLiant ML310
2x SATA Maxtor
DVD-RW LG-GSA 4167B
radic se v biosu hlasi jako PCI Embedded Intel 82801FR SATA RAID. Pri
zapnuti v menu biosu (SATA Software RAID-Enable)
se pak pri startu PC hlasi jako "Adaptec Embedded SATA HostRAID BIOS
V3.0-1 1255" .. potom pise neco o ICH6R (RAID) Tak nevim jaky tam
vlastne je...

SW:
Debian 3.1 ( Sarge ) - 2x DVD
jadro 2.4 zkouseni i na 2.6

Bios W01 (01/06/2005)

Problem :
Chci vytvorit RAID 1 a nainstalovat Debian.
Pri vytvareni RAID nejprve v biosu povolim (SATA Software RAID-Enable)
Pote se zobrazi pri startu PC ( udaje o CPU pameti atd) volba CTRL+A
(Adaptec SATA HostRAID) , kde vytvorim RAID 1 (Create Array) zkousel
jsem Build i Clear. pak jeste Manage Arrays (ctrl+B) Ky by se mel disk
stat bootovatelny.
Dale pri zavadeni s jadrem 2.4 (standartni instalace) mi to CD-ROM ( DVD
) najde a pokracuje dal nastavenim site... pak ale pri detekovani HDD mi
instalator napise ze nemuze najit zadne medium k deleni a ze v PC neni
asi zadny disk.
Pri zavadeni kdyz napisu linux26 (jadro 2.6) mi to uz nenajde CD (DVD) s
tim ze si muzu nahrat ovladace na diskete ( PC disketovku nema). Po te
volbe mi nabidne at si vyberu ze seznamu CD ktery je ale prazdny. V
instalaci se nejde pohnout dal.

Pokud v Biosu RAID vypnu pri startu uz probehne info SATA option Rom
ver. 2.00.A04 Copyright HP ....kde vidim 2 disky.
Pri instalaci s jadrem 2.4 mi nenajde CD (DVD). (stejna situace jako pri
RAID)
Pri instalaci linux26 ( jadro 2.6) mi uz kupodivu CD (DVD) najde a i oba
disky.

Zvlastni je to ze  s RAID a 2.4 jadrem CD (DVD) jde ale HDD ne
a pri jadru  2.6 to nenajde ani to CD (DVD) dal se nedostanu tak nevim
jestli ten hdd to najde (podle me tady kdyby se podarilo rozchodit tu
DVD tak by to naslo i ten RAID ( mozna))

bez RAID jadro 2.4 nenajde CD (DVD) /pozn.pri zapnutem RAID ano a ted ne
? zvlastni.../ a pri 2.6 jadre najde CD (DVD) a oba HDD. /pozn. pri
zaplem RAID mi 2.6 odmita najit i to DVD a ted to jede vcetne HDD./
HDD se tady hlasi jako SCSI 1 a 2  (sda) a (sdb)

Zaver:

Cili jedina funkcni kombinace aby jsem se dostal na deleni disku je
vypnuty SW RAID v biosu a linux26. ostatni 3 moznosti mi bud nenajdou CD
(DVD) a nebo nenajdou HDD.

Co potrebuji :

Je nejaka moznost nebo nutnost mit zaply RAID v Biosu a nainstalovat
Debian ?

Neco pridavat do jadra atd.. klidne se do toho pustim ale nemam
predstavu jak se to dela.

Staci vytvorit RAID jen SW pri deleni tech disku ?
Jaky je pak rozdil ? (kdyby instalator Debianu ten RAID podporoval a
system rozpoznal ze mam zaply RAID)

Bude SW RAID fungovat i pak ? nebo ho budu muset zapnout ?
Jak RAID SW v instalatoru spravne nastavit ?

Posledni vec :
Pokud by se nasla dobra duse ktera by mela sem tam chvilku na odpovedi
co se tyce problemu zacatecniku na Linuxu cas a chut napiste mi pls
nejaky kontakt nejlepe ICQ kde ta komunikace probiha prece jen on-line
ale i tak diky za odpovedi. Samosebou pouzivam google a weby venujicic
se Linuxu ale nekdy male nakopnuti pomuze cloveku jit rychleji dal.

Dekuji