Flash distribuce linuxu

Jan Krajdl j.krajdl na gmail.com
Neděle Prosinec 25 20:33:35 CET 2005

Zdravim konferu.
Ježíšek mi dal pod stromeček USB flashku 1GB (výrobce snad A-Data, pod
Widlema tušim na ní jde udělat i bootovací oddíl). Ihned se mě zmocnil chtíč
na tom mít Linux, ovšem mi trochu vzrostli nároky a tak by mě zajímalo, zda
se to vůbec dá realizovat. Takže bych požadoval toto:
- výběr vlastních programů co bych tam chtěl (něco přidat atd.), obzvlášť
věci, které v normálních distrech nejsou. Taky by se mi i celkem asi šikla
OpenOffice (na tu gigovku by se přeci jen mohla vejít). Doposud by to měl
zvládnout Slax s MySlax Creator, že?
- teď horší - chtěl bych, aby to zároveň šlo používat jako normální flashka
(widle aby na to mohli zapisovat a číst). Bylo by mi v podstatě jedno, zda
by na tý flashce šlo udělat jako dva oddíly, kdy jeden by byl samotnej Linux
a zbytek to, co jde přečíst pod ostatním a nebo by to bylo vše na jednom
(samozřejmě s tim, že bych si ty systémové soubory nesměl smazat). Byla by
tato možnost?
- a teď asi zřejmě to nejhorší - chtěl bych, aby to šlo z toho flashe jak
nabootovat přímo (na PC kde samozřejmě z USB bootovat jde :), tak i ten
systém na tom flashi pustit pod Windows přes qemu (abych se tam dostal
opravdu odevšaď) :))

Takže, je toto naprosto nereálné nebo by to šlo opravdu nějak zkonstruovat?
Šlo by kdyžtak na tyto požadavky využít upravenou USB verzi Slaxe?

Předem díky

--
/ Kde nic neni, ani antivir nebere --> Linux \