prosba o pomoc, hnijici hw (OT)

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Středa Prosinec 28 16:09:15 CET 2005

Vlada Macek wrote:
> Obracim se na vas se zadosti o radu, nesouvisi to primo s Linuxem.
>
> Po asi 2-3 letech mi zacina neco hnit v sestavenem hardwaru. V Linuxu
> se to projevuje tak, ze za chladna nenabehne (kernel panic, musi
> zustat pul hodiny zapnuty a pak resetnout); kdyz je ohraty, tak se
> obcas nafest zasekne nebo spadnou Xka do promptu xdm (v logu Xek je
> zaznamenana vyjimka, pokazde v jine rutine).

Pokud nemate nejakou drasi verzi napajeciho zdroje (treba Fortron), tak bych
zkusil nejdriv ten. Samozrejme bud uplne novy, nebo naopak ze stroje, kde
nejsou zadne problemy. A samozrejme dostatecne vykonny, nebo jeste lepe
predimenzovany.

> V hw se nevyznam tak jak bych mel -- zjistil jsem napriklad, ze neni
> AGP jako AGP. Pujcil jsem si ted 2 videokarty, ale zjistil jsem, ze
> maji v AGP konektoru jen jeden zarez a na konci nemaji zarez pro
> zamecek. Jaky je mezi tim rozdil?

Vyrabelo se (postupne) AGP1, AGP2, AGP4 a AGP8. Pokud to nejde zastrcit do
konektoru na boardu, tak to tam nejde schvalne, protoze to ma jine napajeni
:-)
Kdyz to nema na konci zobacek na upevneni, je to jen vyrobni nedostatek, ale
zkontrolujte, zda karta neni povylezla z konektoru. To taky docela dobre
blbne.
Zkuste z PC vyhazet vsechno krome graficke karty, jestli se zavada odstrani.
Take muzete zkusit zakazat v Biosu veskere onboard komponenty (zvukovku,
modem, lan, LPT, COM) Nekdy odejde cast chipsetu a shazuje to system. Vim o
PC, kde odesel LPT port, tak je v Biosu zakazany a bezi to tak uz 3 roky.
Kdyz se to v Biosu zapne, tak to nahodne resetuje PC.
--
Petr

Skype: callto://fidokomik

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR*
:-) Odpovidejte na petr na practisoft cz