Proces exe beziaci pod apachom

Jan.Houstek na mff.cuni.cz Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Středa Prosinec 28 21:47:38 CET 2005

On Wed, 28 Dec 2005, Zdenek Mazanec wrote:

> To mate z toho, ze nemate php apache zavrenyho v chrootu a dokonce mu
> povolujete vytvaret cron ulohy.

To z toho ma ten zakaznik :) Ja jsem u nej byl jen resit pruser, nikdy
predtim jsem ten stroj nevidel. Jinak by to ale moc platne nebylo, i v tom
chrootu se typicky nejaky ten adresar, kam apache muze zapisovat, najde, a
to vetsinou bohate staci.

Nemoznost pouziti cronu je jen slabou utechou, kdyz se tam nekdo muze
dostat jednou, dostane se tam i znovu a cronem si to pojistovat
nepotrebuje.

Pomerne ucinne je zakazani potencialne nebezpecnych funkci, zejmena
spousteni externich programu, ale zakladem je mit ty aplikace napsane
bezpecne -- pokud tomu tak neni, restriktivni konfiguraci serveru se to
dohani blbe.

> Fasnuje me, co vsechno admistratori jsou ochotni pod tlakem zakaznika
> povolit na sdilenych strojich.

Oni vetsinou bohuzel nepotrebuji ani ten tlak ...

-- Honza Houstek