ISA slot v novem pocitaci

Petr Balas petr-news na balas.cz
Čtvrtek Prosinec 29 18:13:03 CET 2005

Jaroslav Honsa wrote:

> Je na 0x500.

ISA karty mivaji obcas dekodery, ktere nedekoduji celou adresu portu ale jen
jeji spodni cast (spodnich N bitu) - setril se tim jeden integrovany obvod.
Pak je kazda adresa videt vicekrat. Mozna ta adresa okolo ktere se to
znovaukazovalo byvala 0x400 t.j 0x500 by byla videt i jako 0x100 a 0x900
a ....

> Myslel jsem, ze se o tuhle oblast BIOS nestara. Zkusim
> jeste jednou projit nastaveni BIOSu, ale prochazeli jsme to s kolegama
> nekolikrat a zkouseli kdeco...

Procesor nekomunikuje s ISA primo ale skrz nejakou tu PCI to ISA bridge. A
musi byt schopen nastavit ktere adresy tou bridge maji prochazet a ktere
ne.
T.j. pokud v BIOSu toto nastaveni neni, tak by mozna stalo nastavit kartu na
adresu nejakeho standartniho ale nezapojeneho zarizeni jako LPT2, LPT3,
COM3 ktere by BIOS mohl standartne podporovat (to ale predpoklada  stejny
pocet portu na te karte jako na LPT). Popr. bych zkusil nastavit adresu
nizsi nez 0x400.

--
Petr Balas - petr at balas dot cz