Skutecne hardwarovy RAID

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Únor 2 09:52:59 CET 2005

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:
: > From: Jan Kasprzak [mailto:kas na fi.muni.cz]
: > 	Muzu asi doporucit 3ware. Podporu pro Linux maji (dokonce i pro
:
: 	Jenom technická, podrobnosti nevím a asi se nedozvím (což mi
: nevadí)... Poslední pád služby email.cz měl dle vyjádření ATC právě na
: svědomí HW RAID 3ware (striktní požadavek ATC, dodavatel z toho nebyl vůbec
: happy) v Discobolovi (viz Lupa tento týden)...
:
	No, a uz se tady rodi dalsi folklor.

	V reakcich pod clankem bylo jasne napsane, ze odesly dva disky
v RAID-5. S tim nikdo nic neudela a 3ware za to nemuze. Jediny rozdil
je, ze v SW RAID-5 byste byl schopen odkopirovat ta data jinam (s tim
ze prijdete o mista kde jsou vadne bloky) a sestavit RAID znovu.
S HW RAIDem tohle neudelate, protoze v pripade chyby ten disk vypadne
z pole cely (a nevite jakou vlastne ma strukturu).

-Y.