Archivace zvukovych dat

Vaclav Lorenc valor na ics.muni.cz
Středa Únor 2 11:11:23 CET 2005

On Wed, 2 Feb 2005 09:02:56 GMT, Jan Kasprzak wrote:
> 	Rad bych si zaarchivoval svoje CDcka a pripadne i dalsi zvukova
> data. Hledam vhodny program, ktery by umel co nejvetsi podmnozinu
> z nasledujicich pozadavku:
>
> - stahnout data ze zvukoveho CD
> - stahnout data z jineho zdroje na vstupu zvukovky, rozdelit (nabidnout
> 	rozdeleni) podle useku ticha a pripadne prohnat nejakym filtrem
> 	(gramophile?) na redukci sumu a praskani.
> - je-li zdrojem CD, nabidnout dohledani nazvu stop z CDDB nebo co se ted
> 	pouziva, umoznit rucne editovat, nejlepe i na prani zmenit kodovani
> 	tech nazvu na UTF-8
> [...]

Na grabovani CD jsem si ted vyzkousel Sound Juicer a prisel mi docela
jednoduchy a pouzitelny (gtk-2 aplikace, klikaci, pravda). Pri grabovani
nabizi moznost jak FLAC, tak i Ogg Vorbis, mam pocit, ze nazvy taky odkudsi
vyziska, urcitelny adresar pro vysledky ma taky.

Pro nahravani z kazety/magnetofonu s rozlisenim ticha jsem kdysi v RH nasel
nejaky program (record? bohuzel uz nevim presne, byl na starsim RH7.3, nebo
tak nejak, mozna bys tusil lepe :)), byl pro prikazovou radku a umel delit
podle ticha.. coz bylo obcas nebezpecne, ale v dusledku fungovalo dobre.
Tahal to do wavu, takze se to pak urcite dalo prohnat nejakym dalsim
nastrojem pro upravu zvuku (uff, mozna Audacity, nemam moc prehled).

--
Vaclav Lorenc (http://www.fi.muni.cz/~xlorenc1) ----------------------------