Jednorazova zaloha - image cele partition

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Středa Únor 2 16:28:44 CET 2005

On Wed, Feb 02, 2005 at 04:16:28PM +0100, Martin Blaha wrote:
> Dobry den,
cau

> zajimalo by mne jakym zpusobem by se takova zaloha dala vyresit tam, kde je
> dejme tomu disk 80GB a filesystem je zaplnen treba jen 5GB dat, ale na disku
> uz predtim nejaka data byla, cilize neni volne misto "plne nul" Tuto zalohu
> bych mel zajem komprimovat cilize dd presmerovane do komprimace bzip2 treba,
> ale komprese takoveho oddilu muze mit ve vysledku klidne 20-40GB... Existuje
> nejaky nastroj ktery dokaze misto na diskovem oddilu ktere neni pouzite
> prepsat nulami ?
Aj toto uz v konfere bolo, vytvor subor plny nul, napr
cat </dev/zero >/nejakysubor;rm -f /nejakysubor

(pripadne este osetri aby medizitym nieco nezblblo na nedostatok miesta)

Osobne vsak odporucam nieco ine ako dd, napriklad dump alebo tar, samozrejme
pokial to nie je neunixovy fs.

> Martin
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
Failure is not an option. It comes bundled with your Microsoft product.