Diskove pole pro zalohy - RAID / LVM

Krištof Petr Petr na Kristof.CZ
Čtvrtek Únor 3 15:51:13 CET 2005

Miroslav Maiksnar wrote:
> Zdravim,
> budu ted davat dokupy server do ktereho se budou cpat zalohy z nekolika
> stanic/serveru. Takze pozadavky jsou co nejvetsi diskova kapacita,
> spolehlivost a pokud mozno rozsiritelnost.
>
> Prvni co me napada je vzit nejaky sata radic s hodne portama, par velkych
> disku, udelat sw raid (1/10/5) a nad nim lvm. Kdyz zacne casem dochazet
> kapacita, tak dodat dalsi disky, udelat dalsi raid a pridat ho k lvm.
>
> Teoreticky to vypada v pohode, ale lvm jsem v praxi jeste nikdy nepouzival,
> takze nevim jaka ma omezeni (a jake fs jsou vhodne s ohledem na budouci
> [...]

Uz se to tady parkrat resilo. Mrknete do archivu.

Vyzkousel jsem naraz 3 kousky Promise 150TX4 (koncova cena vcetne
DPH < 2 tycky) v jedne masine a jelo to krasne. Jsou to sice PCI32
karty, ale nejuzsim mistem bude IMHO sitovka na stanici.

RAID udelejte pomoci mdadm a pouzijte LVM2. Jako FS nejaky resizovatelny
za chodu (jak se tomu rika?). Ve FC3 je ext3, ktery to umi. Jako dalsiho
kandidata vam pravdepodobne nekdo poradi XFS.

pk