Diskove pole pro zalohy - RAID / LVM

Miroslav Maiksnar ml na mixi.cz
Čtvrtek Únor 3 17:58:44 CET 2005

On Thursday 03 February 2005 15:51, Krištof Petr wrote:

> Uz se to tady parkrat resilo. Mrknete do archivu.

Tam jsem mrkal, ale bud se resily HW radice (ktere nechci), rozdily mezi hw/sw
nebo onboard sata/raid radice. To co jsem chtel vedet (levny sata radic bez
raidu s alespon 4mi porty) tam opravdu nebylo, takze diky za radu ;o)

> Vyzkousel jsem naraz 3 kousky Promise 150TX4 (koncova cena vcetne
> DPH < 2 tycky) v jedne masine a jelo to krasne. Jsou to sice PCI32
> karty, ale nejuzsim mistem bude IMHO sitovka na stanici.

Presne to jsem chtel, o rychlost tady vubec nejde (velka cast zaloh stejne
potece skrz 1Mbit dsl pripojeni).

> RAID udelejte pomoci mdadm a pouzijte LVM2. Jako FS nejaky resizovatelny
> za chodu (jak se tomu rika?). Ve FC3 je ext3, ktery to umi. Jako dalsiho
> kandidata vam pravdepodobne nekdo poradi XFS.

Pujdu do xfs. Uz ho delsi dobu pouzivam kde se da.

Dik za info
Mixi