kontrola priepustnosti linky

Dusan Zatkovsky zatkovsky na printsoft.cz
Pátek Únor 4 10:16:43 CET 2005

Zdravim.

Kto by ma nakopol spravnym smerom k rieseniu pripadu, ktory u mna nastal.

Situacia:

Mala firma pripojena wirelessom garantovanym na 128k v oboch smeroch zrazu
zacala mat problem s pripojenim. Prejavuje sa to silne znizenou rychlostou a
obcasnymi vypadkami spojenia. Obcas na ssh - tiemout, no route to host a tak
podobne, obcas mi ssh zatuhne a musim ho odkilovat, aj ked v druhom terminaly
spojenie v pohode znovu naviazem (a po chvilu zase zatuhne). VNC katastrofa,
forward X-ovych aplikacii cez ssh tunel compressionLevel=9 katastrofa.

Moja otazka znie, ako tieto problemy najlepsie zdokladovat providerovi? Da sa
nejak rozumne online merat dostupnost linky (asi nagiosom predpokladam) a jej
prenosova kapacita?

Bezi mi tam ntop, obcas dam download na nejaky iso obraz a pozeram iptrafom,
co sa deje a ake su up/down rates, ale neviem, ci je tento sposob dostatocny
a hlavne vierohodny.

Pricina tychto vypadkov bude pravdepodobne nejake rusenie v pasme, co
naznacuje aj dany provider.

Za nakopnutie vopred vdaka.

--

Sincerely,