Jednorazova zaloha - image cele partition

Michal Rybárik michal na rybarik.sk
Pátek Únor 4 23:12:36 CET 2005

ZZ> Zdravim. Muj dotaz je podobny, tak to hodim k tomu.
ZZ> Je nejak jednoduse mozne udelat zalohu partition na nekolik CD/DVD
ZZ> (partition je vetsi nez DVD a na sit to poslat nemuzu) a pak ji
ZZ> jednoduse obnovit? Predpokladam, ze tar/zip/bzip2/gzip/... umi delit
ZZ> soubor na vice casti (man jsem neprochazel), ale problem by byl v tom,
ZZ> ze to nemam kam na ten disk hodit (jedine on-the-fly na DVD). Potom na
ZZ> disku po odstraneni partition pochopitelne nebude Linux, takze se to
ZZ> musi obnovit za pouziti nejakeho LiveCD (nacteneho do pameti - DVD
ZZ> mechaniku mam taky jen jednu, je to notebook).

pozeram ze tu nikto nespomenul genialny tool - mondo & mindi archiver.
vie to zazalohovat cely stroj (alebo vybrane casti filesystemu) do
komprimovaneho archivu, iso imidzu, lokalne, po sieti, blabla moznosti
je tam vcelku dost. ma textove uzivatelske rozhranie (ncurses alebo
nieco podobne), ovlada sa celkom intuitivne. vyuzil som ho na stocenie
standardne predinstalovaneho servera do bootovatelneho iso image, ten
som vypiekol na cd.. a potom staci dojst len k inej masine, bootnut z
CD, nechat si od mondo rozdelit disk podla jeho uvazenia, pripadne to
manualne doladit, a potom uz len pockat kym sa obsah CD rozbali na
disk. standardna instalacia servera je hotova za par minut (cca 5-10
podla rychlosti stroja), parada... pri baleni umoznuje nastavit, ake
velke archivy chcete, takze to mozete podelit i na viac CD alebo DVD.

onoho casu som to instaloval pod RH73, ma to zopar dependencies a dalo
mi trochu namahy pozhanat ku vsetkemu RPM-ka, ale pred par tyzdnami
som pozeral v debianovom dselecte a je to tam cele aj so vsetkymi
dependencies, ready to use...

--
s pozdravom
michal na rybarik.sk