connect: no buffer space available

newroot newroot na students.zcu.cz
Neděle Únor 6 09:47:21 CET 2005

Dobry den,
muj problem se tyka routeru(slackware 10, kernel 2.4.26), ktery
poskytuje pripojeni k internetu pro cca 20 lidi na eth1, 10 lidi na eth2
a jednim serverem na eth3, zadny NAT, vsechny IPny jsou verejne
shapovane pomoci HTB. Jednoho dne se ozval jeden ze zakazniku ze mu
nefunguje internet, pritom ostatnim "fungoval". Po prihlaseni na server
a pingnutim na zakaznika se mi objevila tato hlaska

connect: no buffer space available

ping na google dopadl taktez, na seznam a na nix ne.
v syslogu jsem objevil nekolik stovek radku typu

Feb  4 18:20:29 router_iss kernel: NET: 171 messages suppressed.
Feb  4 18:20:29 router_iss kernel: Neighbour table overflow.
Feb  4 18:20:34 router_iss kernel: NET: 153 messages suppressed.
Feb  4 18:20:34 router_iss kernel: Neighbour table overflow.
Feb  4 18:23:15 router_iss kernel: Neighbour table overflow.
Feb  4 18:23:16 router_iss modprobe: modprobe: Can't locate module any

arp mi vypsal mnoho ip adres z internetu s mac adresou routeru naseho
poskytovatele(nejake velke cisco). reboot pomohl, zato google ne :) slo
by tedy nejak predejit preteceni tabulky ? a da se pokud mozno bez
rebootu flushnout cela arp tabulka najednou kdyz uz tato situace nastane
? posledni chybova hlaska asi nesouvisi s problemem, ale presto se
zeptam, ktery modul tim "any" basnik myslel, ve standartnich baliccich
po nich ani vidu ani slechu...

dekuju aspon za nakopnuti