Raiserfs + dump

Martin Lebeda mlebeda na cims.cz
Úterý Únor 8 11:31:22 CET 2005

volesak na aristia.cz napsal(a):
> ....ano je to samozrejme reiserfs
> ....ano xfs zrejme neni to prave
> A prosim, nemel byste nejakou radu jak to vyresit? Preci musi existovat
> metoda, jak dostat data z reiserfs na pasku?

Nějak jsem přehlédl proč nevyhovuje tar (Tape ARchiver -> původní
nástroj pro práci s páskou)? Standardní ReiserFS neobsahuje nic, co by
tar nezvládl (EA, ACL...).

Zkusil bych to takto:
tar $OPT --one-file-system --ignore-failed-read -f $DEV_TAPE $MNT_FS

A výsledek odpovídá dumpu filesystému (za uvedené podmínky std.
ReiserFS), resp. není to záloha inode (=dump), je to záloha souborů, ale
obsahuje všechna data jako dump. A navíc si je můžete rozbalit kdekoliv,
nejen na FS stejného typu ;-).

> Jinak by tento fs snad ani nemel co pohledavat na serveru, nebo se mylim?

Proč by neměl co pohledávat na serveru? Pro data SQUIDu nebo pro Maildir
poskytuje výborný výkon.

Martin