Instalace RAID1 dodatečně do fungujícího systému

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Únor 8 12:50:15 CET 2005

Petr Bravenec wrote:
: Jan Kasprzak napsal(a):
:
	Tohle (nasledujici radky) ze jsem napsal?

: Díky všem, postup je jasný.
:
: Jen ještě otázka, s raidem příliš nesouvisející.
: Na ostatních počítačích používám lilo a tam je v
: konfiguráku napsáno root=/dev/md0 a je tudíž,
: odhaduju, úplně jedno, odkud bootuju.
:
: *** Grub tohle neumí? ***

	Tezko rict, prectete si manual.

: Já jen jestli mám, stejně jako všude jinde, grub
: vyhodit a nainstalovat lilo.

	Doporucuji presne opacny proces, ale neberte to jako zacatek
flamewar lilo vs. grub. Jedna z vyhod je, ze grub funguje i samostatne
a umi cist filesystem.

: Co vlastně znamená to root(hd0,0)?
: Ve svém /etc/grub.conf
: mám napsáno taky root(hd0,0),
: přitom root nyní sídlí na /dev/hda3

	To "root" je koren grubu, cili misto, odkud se interpretuji
cesty uvedene uvnitr konfigurace grubu nebo na jeho prikazove radce.
Obvykle odpovida oblasti kde je /boot (nebo korenove oblasti systemu,
neni-li boot zvlast). Tipuju, ze ve vasem pripade mate v grub.conf
uvedeno neco jako "kernel /vmlinuz" a ne "kernel /boot/vmlinuz".

:     A: Because it messes up the order in which people normally read text.
:     Q: Why is top-posting such a bad thing?
:     A: Top-posting.
:     Q: What is the most annoying thing on usenet and in e-mail?

-Jan Kasprzak