rychlost degradovaneho sw raid 5

Pavel Benisek benny007-linux na 3dgrafika.cz
Úterý Únor 8 14:02:17 CET 2005

Dobry den,
vytvoril jsem degradovany software raid 5.
- hde1
- hdg1
- missing

disky jsou na ata 133 radici (kazdy sam na kabelu jako master), oba jsou
maxtor 160 GB.

dal jsem mkraid a
mkfs.reiser4 /dev/md0

Az sem bylo vse v poradku. Pak jsem ale zacal z tretiho disku kopirovat
data (hdc) a prekvapilo me ze jsem se nedostal prez cca. 600 kiB/sec.
Oba disky v poli jsou na poslech hlucne, takze se nezastavi ani na
chvili. (jako kdyby skakaly hlavicky porad sem tam .. neco jako pri
defragmentaci)
DMA na nich je zapnute.
Pri kopirovani se zatizeni procesoru nedostane prez 20% vc. ssh spojeni
(je to Pentium II,400MHz, 192 MB RAM).

Je to normalni na degradovanem poli takova propastna ztrata rychlosti?
Neni na vine reiser4? nevidim duvod proc by mel.
Rychlost je stejna i kdyz kopiruji ze site (ftp,sftp).

Pokud jde jen o docasnou degradaci vykonu, tak to pro jedno nakopirovani
preziju, ale pokud by se to tak melo chovat i po pridani tretiho disku
do pole, tak by to uz vadilo :)

Bohuzel treti disk je ten s daty, takze jakmile ho pridam. Nemam cestu
zpet (nemam kam jinam zalohovat 140GB).

Nejde o zivotne dulezita data, ale stejne bych o ne nerad prisel.

Predem dekuji za rady
--
Pavel Benisek