DMA u sata (was: nereagujici aplikace pri spouste volneho cpu)

Michal Schmidt xschmi00 na stud.feec.vutbr.cz
Úterý Únor 8 21:19:42 CET 2005

Aleš Kozumplík wrote:
> no - to sem tise predpokladal do te doby, nez jsem behem tech diskovych
> prenosu zjistil, jak moc vytezuji procesor - top tvrdi, ze disk je z 90% busy
> v rezimu "wa" (coz je dle googla neco na zpusob cekani na IO operaci)
>
> [...]
>
> snad ano. ale zajimalo by me co znamena to vytizeni CPU ?

Myslim, ze vystup topu spatne chapete. Rezim "wa" je opravdu IO-wait,
ale to neznamena, ze by byl CPU vytizeny. Ceka na dokonceni IO operace,
takze se nudi. Je to prakticky totez, co idle.
Schvalne si zaroven k tomu pustte nejakou nekonecnou smycku
(while :;do a=0; done) a uvidite, ze ta dostane veskery CPU cas.

Michal