vhodny a bezpecny DNS server

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Středa Únor 9 13:43:30 CET 2005

> Benentt Todd kdysi do djbdns listu o napsal
>
> "RFC 2317 specifies a weird hack to work around the irritatingly complex
>  and infuritatingly burdensome format of BIND Zone Data files, which are
>  systematically used throughout DNS RFCs. Basically, the RFCs that
>  standardize internet DNS practice ended up being written by the people
>  whose brains had been steeped for so long in BIND, they grew to think it
>  made sense. It's as though the RFCs specifying SMTP for email explicitly
>  stated how things should be done using sendmail.cf notation."

To je pozoruhodny priklad demagogie. Classless delegace nejsou vubec
work-around na nesikovnost zonoveho formatu, nybrz na nesikovnost
reverzniho resolvovani jako takoveho.

> http://cr.yp.to/djbdns/dot-arpa.html

OK, diky za informaci.

Ale jak se tak prokousavam strankami o djbdns, cim dal tim vic mi vadi,
ze polovina z toho je neprilis pravdiva propaganda proti BINDu. Smyslel
jsem o panu DJB lepe...

> http://cr.yp.to/djbdns/ipv6mess.html
> (tohle me taky docela vadi)

V tom, ze hladky prechod na IPv6 neni nijak rozumne vyreseny, ma samozrejme
pravdu, jen jsem si nevsiml, ze by sam navrhoval lepsi reseni.

Ale tak jako tak to neni duvod k nepodporovani IPv6.

> Samotne AAAA zazamy ale inzerovat lze (pres tu generickou syntax).

No a jsme u toho -- stejne si pak mnozi napisi preprocesor, ktery misto aby
generoval celkem ciste konkretni DNS recordy, generuje format pro jiny
preprocesor :-)

[Disclaimer: Nejsem zastancem BINDu, i kdyz ho uz leta pouzivam. Je to obluda
plna nejruznejsich certovin. Jenze djbdns se mi zda byt povestnym vyhanenim
certa dablem. NSD se mi libi cim dal tim vice, asi si ho pujdu vyzkouset.]

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"Beware of bugs in the above code; I have only proved it correct, not tried it." -- D.E.K.