problem s dhcpd a linux klientom

iko iko na kamarad.cz
Středa Únor 9 15:44:08 CET 2005

Zdravim vospolok.

Mam problem s dhcpd. Mam spraveny dhcpd server, kde su dve sietovky eth0
a eth1. Dhcpd pustam dhcpd eth0. Priblizne funguje v pohode pre windows
klientov (98SE). Akonahle ale pustim na linux stroji dhclient, tak sa
nic nestane. Posiela poziadavky, ale nikto mu neodpovie. V logoch dhcpd
klienta neni o tych poziadavkach ziadna zmienka, len sa obcas objavi napr.
5 bad IP checksums seen in 5 packets
Prehladal som googla aj list a nic som sa nedopatral. Dhcpd uplne
ignoruje poziadavky z linux klientov. Skusal som Fedoru 1-3, CentOS, aj
cez klikace nastavovanie, aj priamo z prikazoveho riadka a nic. Stretol
sa s tym niekto? Prikladam priblizny konfig dhcpd...

diky za kopance...

iko

dhcpd.conf:
-----------
subnet 10.0.0.0 netmask 255.255.0.0 {
         server-identifier 10.0.0.1;
         option domain-name "domena";
         option domain-name-servers 10.0.0.1;
         default-lease-time 1800;
         max-lease-time 3600;
         option broadcast-address 10.0.255.255;
         option subnet-mask 255.255.0.0;
         option routers 10.0.0.1;

# zariadenia

         host comp1 {
                 hardware ethernet aa:bb:cc:dd:ee:ff;
                 fixed-address 10.0.1.50;
         }
         host comp2 {
                 hardware ethernet aa:bb:cc:dd:ee:00;
                 fixed-address 10.0.1.51;
         }
	range 10.0.1.21 10.0.1.31;
}

--
Odchadzajuca sprava obsahuje 163 virusov.
The outgoing message contain 163 unwanted surprises