Jak funguje speedstep/cpufreq/...?

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Únor 10 22:13:51 CET 2005

Jaroslav Mikulík wrote:
: Jan Kasprzak napsal(a):
: >	Muj dotaz (mozna neobratne polozeny) se netykal "systemu" centrino,
: >ale modulu "speedstep-centrino" v jadre. Je toto zavisle jen na CPU
: >nebo i na chipsetu (predpokladam ze [ne]pritomnost WiFi Intel na to nebude
: >mit zadny vliv :-).
:
: Ano na to jsem odpovídal, ale asi ne dost jasně :-). speedstep-centrino
: je dle mých zkušeností závislý na Centrinu (a to je CPU + Intel
: chipset..., ale to už se opakuju :-) ).

	No vida, a jak plyne z okolnich mailu v tomto threadu, neni to
pravda. speedstep-centrino mi funguje i na notebooku bez cipsetu
od Intelu (za urcitych okolnosti, pokud mi zrovna funguje ACPI).

: >Neslo o "nizsi" frekvence, ale (krome nejvyssi frekvence) o uplne
: >disjunktni
: >mnoziny cisel.
:
: No jo, to se nedá nic dělat, tyhle informace nejsou jen tak k mání. Ale
: když ACPI nevrátí tomu ovladači jiné frekvence, nejspíš nejsou v
: příslušném seznamu ACPI vypsané :-).
:
	Z okolnich mailu v tomto threadu plyne, ze speedstep je neco
jineho nez p4-clockmod. Cili se nelze divit, ze clockmod podporuje jinou
skalu frekvenci nez speedstep.

-Y.