Softwareove patenty - potrebuji odkazy

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pátek Únor 11 23:41:52 CET 2005

On Fri, Feb 11, 2005 at 06:58:20PM +0100, Jarda wrote:
> Lidi, potreboval bych nejake dobre linky o softwareovych patentech.
Ja som prakticky clovek, takze poslem prakticky link:

http://webshop.ffii.org/

Z globalneho hladiska sa vsetko da zjednodusit na porovnanie pozitiv a
negativ. Podporcovia SWpat tvrdia, ze SWpat maju pozitivny vplyv na investicie
do vyskumu a vyvoja. To je uplne legitimny argument, ale treba ho aj nejak
dokazat. To sa im dosial nepodarilo, a sucasne analyzy ukazuju, ze to nie je
pravda (napr. http://swpat.ffii.org/vreji/minra/sisku/index.de.html )

Finta je v tom, ze pokial tvrdenie "SWpat maju pozitivny vplyv na investicie
do vyskumu a vyvoja" nie je pravdive, tak vlastne ich zastancovia nemaju
ziadne argumenty. Jedine, co sa zatial podarilo dokazat, je ze swpat maju
pozitivny vplyv na investicie do pravnych oddeleni a firiem. To je samozrejme
tiez legitimny argument, ale v ramci tejto diskusie irelevantny.

Sucasne analyzy sice ukazuju, ze SWpat nemaju pozitivny vplyv na R&D, ale
podla mna sa zatial nikomu nepodarilo zistit, preco. Obcas teda vo volnom case
pracujem na dokumente o matematickej analyze ziskovosti obchodnych modelov z
pohladu softwarovych patentov. Firmy totiz primarne nerozmyslaju sposobom:
"Ako zvysime investicie do R&D?", ale "Ako spravime najvacsi zisk?".

Dufam, ze na konci sa mi podari formulovat podmienky, ktore musi firma v tom
ci onom modeli splnit, aby zavedenim SWpat profitovala.  Zatial mi okrem ineho
vychadza, ze moznosti, ako zo SWpat profitovat je viacej, ale investicie do
R&D su tou najdrahsou z nich, takze firmy budu uprednostnovat ine. To by
objasnovalo, preco sa v praxi deje to, co sa deje.

> Diky.
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
                   It's not a bug, it's tradition!