rrdtool - jak ziskat z db hodnoty misto grafu?

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Sobota Únor 12 23:25:55 CET 2005

On Sat, Feb 12, 2005 at 03:07:22PM +0100, Pavel Kankovsky wrote:
> Ovsem to pak musi byt prumer vypocteny chybne.
Je to trochu zlozitejsie. Samozrejme matematicky to je v poriadku :-).

RRDtool vie pocitat priemer len pre definovane intervaly. Ked mas napr.
5minutovu hustotu na 48 hodin a polhodinovu na 2 tyzdne, priemer sa berie vzdy
na tieto intervaly. Priemery na ine intervaly rrdtool priamo vypocitat nevie.

Okrem toho, pri pocitani priemeru sa zohladni, kolko dat bolo skutocne
zmeranych. Ked mas napr. 48hodinovy interval a z toho 10 hodin data neexistuju
(teda n/a, nie 0), priemer sa pocita len z 38 hodin. Ked priemer v tom pripade
vynasobis 48mi hodinamy, nedostanes skutocny objem za 48 hodin ale za taky,
ako keby tych 10 zvysnych hodin bol v priemere rovnaky, ako po zvysok
intervalu.

> --Pavel Kankovsky aka Peak  [ Boycott Microsoft--http://www.vcnet.com/bms ]
> "Resistance is futile. Open your source code and prepare for assimilation."
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
Disclaimer: This E-mail, because of shabby security on the Internet, in no way
            reflects my thoughts or intentions. It may even not be from me!