Gentoo 2004.3 genkernel a SATA problem

H.S. (linux.cz) oldbelialus na zoznam.sk
Neděle Únor 13 05:54:41 CET 2005

DD,
Viem, ze tento problem sa tu riesil, no bohuzial sa nedoriesil.
Dostalo sa mi do ruk Gentoo 2004.3 Linux+ DVD a zhodou okolnosti si
kamarat kupil nove PC.
Rozhodol som sa ze tam vyskusame to Gentoo. DVD nabotovalo bez
problemov, instalacia takisto OK,
problem nastal az pri botovani ostreho gentoo. Kernel botoval az po hlasku :

"VFS: Cannot open root device "803" on unknown-block (8,3)
Please append a correct "root=" option
Kernel panic-not syncing:VFS:Unable to mount root fs on unknown-block (8,3)"
"
Problem bude asi v tom ze pouzivam SATA disk.
- zahada je v tom ze live CD (instalacne) pouziva sata modul PiiX
/neviem ci som to pravne napisal/ a ten som okrem ineho do jadra pridal,
nie ako modul ale napevno. /intel 82801 chipset a CPU P4 /

/Z tohto DVD som instaloval na ATA disk a vsetko bez problemov/

Prosim poradte, PC bez OS mi je nanic.

 Dakujem