poradi eth ..

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Únor 14 01:02:22 CET 2005

On Sun, Feb 13, 2005 at 11:56:34PM +0100, Milan Keršláger wrote:

> To neni prilis chytre, protoze se karta da vetsinou vymenit.
>
> V RH se pojmenovani podle MAC pouzije v podstate jen v pripade, ze to ma
> smysl.

Pokud vyměňuji kartu, vím o tom a opravím konfiguraci (de facto jen
přejmenuji soubor). Persistentní jména mne chrání před situacemi, kdy

a) některé zařízení není inicializováno (např. chyba HW)
b) zařízení jsou inicializována v jiném pořadí

I v situaci, kdy kartu vyměním, znamená to pro mne pouze přejmenování
jednoho souboru. Pokud mám na jména rozhraní navázanou např.
konfiguraci netfilteru, při vhodně nastavených inicializačních skriptech
to znamená navíc pouze opravu MAC adresy na jednom místě. V klasickém
modelu je riziko, že dojde k přehození všech karet a budu muset
opravovat veškerou konfiguraci. Při změně pořadí karet ve slotech
nemusím dokonce dělat vůbec nic. Hlavní výhoda je ale při používání
výměnných zařízení (USB, PCMCIA apod.).

							  Michal Kubeček