NFS readonly

Petr Zapadlo zapadlo na melzer.cz
Pondělí Únor 14 14:20:37 CET 2005

> Nemam pred sebou diff na 2.6.10 ohledne nfs, ale ani kristalovou kouli.
> Na mem "Linux dalibor 2.6.10via" nfs rw bezi dobre. Zkuste napsat rucne
> mount -t nfs -o nfsvers=3,tcp,rw 192.168.2.141:/usr/portage /sem/to/chci
> touch /sem/to/chci/a
> a poslete vypis obou prikazu a vypis z /var/log/syslog na serveru.

petrz root # mount -t nfs -o nfsvers=3,tcp,rw
192.168.1.141:/usr/portage ./test

prikaz probehne bez chybove hlasky.

petrz test # touch pokus
touch: cannot touch `pokus': Přístup odmítnut

dmesg:

nfs warning: mount version older than kernel

Novejsi mount ovsem neni k dispozici.
Totez je i kdyz pouziju jako klienta live linux slax (se kterym to take pred
tim chodilo)

> Mate kernel nebo user-space server?

kernel

<*> NFS file system support
[*]   Provide NFSv3 client support
[ ]   Provide NFSv4 client support (EXPERIMENTAL)
[ ]   Allow direct I/O on NFS files (EXPERIMENTAL)
<*> NFS server support
[*]   Provide NFSv3 server support
[ ]     Provide NFSv4 server support (EXPERIMENTAL)
[*]   Provide NFS server over TCP support
< > Secure RPC: Kerberos V mechanism (EXPERIMENTAL)
< > Secure RPC: SPKM3 mechanism (EXPERIMENTAL)
<M> SMB file system support (to mount Windows shares etc.)
[*]   Use a default NLS
(cp852) Default Remote NLS Option
<M> CIFS support (advanced network filesystem for Samba, Window and other
CIFS [*]   CIFS statistics
[ ]   CIFS extended attributes (EXPERIMENTAL)
[*]   CIFS Experimental Features (EXPERIMENTAL)
< > NCP file system support (to mount NetWare volumes)
< > Coda file system support (advanced network fs)
< > Andrew File System support (AFS) (Experimental)

Diky

S pozdravem
--
Petr "Zapik" Zapadlo