poradi eth ..

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Únor 14 22:22:50 CET 2005

On Mon, Feb 14, 2005 at 06:06:24PM +0100, Jan Houstek wrote:
> Hmmm, a jak SUSE resi situaci, kdy chci sitove karte dat jinou MAC
> adresu, nez ma zadratovanou? To se konfigurak jmenuje podle
> zadratovane adresy a uvnitr je nastavena ta nova?

Řekl bych, že to tak bude, konfigurační soubor se bude jmenovat podle té
hardwarové a v něm bude 'LLADDR=...'. Nezkoušel jsem to zatím v praxi
(ještě jsem nepotřeboval MAC adresu měnit) a druhý počítač mám
momentálně na školení. O víkendu to možná vyzkouším.

> To uz na prehlednosti trochu ztraci ...

Nemyslím, že důvodem pro používání persistentních jmen je přehlednost,
ifcfg-eth0 je IMHO pořád přehlednější než ifcfg-eth-id-00:11:2f:5a:29:3e
Důvodem je spíš zajištění toho, že stejná karta dostane pokaždé stejnou
konfiguraci, v situaci, kdy přiřazení eth* toto stále častěji garantovat
nedokáže.

> BTW, uz jsem videl i sitovky, ktere od vyroby mely 00:00:00:00:00:00
> (nejake on-board smejdy na noname deskach), pokud se takove sejdou
> dve, muze byt celkem legrace ;)

Pro karty s takto tvůrčím přístupem naštěstí bývá často k dispozici
utilitka, kterou lze změnit i tu "zadrátovanou" adresu. Ale ještě to
zkusím prostudovat, třeba jde použít i persistentní jméno odvozené od
něčeho jiného, třeba od adresy na PCI sběrnici.

							  Michal Kubeček