zapomenute heslo pro root

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Úterý Únor 15 12:18:15 CET 2005

Dd,

On Tue, Feb 15, 2005 at 11:42:32AM +0100, Ladislav Ivancik wrote:

> Mandrake medzi ne moze patrit tiez (podla nastavenia urovne
> bezpecnosti). Staci v inittab zakomentovat riadok so sulogin. Napriklad
> pomocou nabootovania z nejaho linux live cd.

jeste jednodussi je pouzit 'init=/bin/bash' namisto parametru
's'. Tohle by melo fungovat na vsech distribucich stejne, kdyz
misto programu init pusti v root rezimu /bin/bash. Akorat je
treba premountovat svazek s /etc/ do 'rw' rezimu a po zmene hesla
je bezpecnejsi znovu ho premountovat do 'ro' rezimu. Protoze kdyz
ukoncite ten bash, tak vam kernel hodi panic, ze mu nekdo
killnul init :-)

> Laco

Zdravi
Honza Marek