presmerovani stanic

Petr Bravenec pbravenec na solartec.cz
Úterý Únor 15 16:18:38 CET 2005

Peter Surda napsal(a):

| Ale zahodi.

| Pokial nic nezmenis a pocitace su na tom istom subnete (v beznych
| pripadoch dokonca aj v roznych subnetoch na tom istom ethernetovom
| segmente), pojdu priamo.

| Tomu nerozumiem. Mozes spravit routovacie pravidlo, ktore dotycne
| pakety posle naspet na router, tym by sa to vyriesit malo, ale
| podla mna je to zbytocne zlozite.

| Tak toto je pravda.
|
| S pozdravom,
|
| Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103,
| +436505122023

Vyzobávám přímo ze skriptů pro iptables na svém fw (transp. proxy):

# pro proxy server se adresy nepřekládají
iptables -t nat -A PREROUTING  -i $INNER_DEV -p tcp -s $PROXY -j RETURN

# pro všechny ostatní PC na síti se adresy překládají tak, že se paket
****ROUTUJE****
# na vnitřní počítač $PROXY, tedy z $INNER_DEV na $INNER_DEV (z eth0
na eth0 např)
iptables -t nat -A PREROUTING  -i $INNER_DEV -p tcp --dport www \
~                               -j DNAT --to $PROXY:3128
# Protože se routuje na vnitřní síti, udělal jsem si pravidlo pro tyto
případy
iptables -A FORWARD -i $INNER_DEV -o $INNER_DEV -j in-in
# a v tomto pravidle mám povolený port 3128
iptables -A in-in -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT
iptables -A in-in -d $PROXY -p tcp --dport 3128  -j ACCEPT  # Transp.
proxy

Vyzkoušejte, uvidíte. Pakety se na jednom jediném segmentu vnitřní
sítě routují a
nechodí přímo.

Basta!
Česky Howg!