Test konzistence filesystemu

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Středa Únor 16 21:11:23 CET 2005

On Wed, Feb 16, 2005 at 12:56:45PM +0100, Veros Kaplan wrote:
> Dobrý den,
>
>    hledám nějaké řešení, které mi zjistí, zdali je filesystém
> konzistentní i při přimountovaném filesystému.
>
>    Proč? Chci periodicky testovat "zdravost" filesystému (poté, co se
> naprosto neuvěřitelným způsobem rozpadl filesystém na RAID1). Ten
> filesystém nemůžu odpojit (pořád na něj někdo přistupuje).
>
>    Zkusil jsem  fsck.ext3 -n -f /dev/md1, ale ten občas hlásí chyby
> a občas ne. Předpokládám, že to je způsobeno tím, že mezi načtením
> dvou oblastí na zařízení se na něm provede nějaká změna.

To z principu nejde, leda byste vytvoril konzistentni snapshot (tj.
zastavit demony, pozastavit zapisy a pak udelat snapshot) a ten byste
pak kontroloval.

V kazdem pripade bude ale jednodussi, kdyz pouzijete FS, ktery prosel
rozumnymi regresnimi testy (vcetne pouziteho jadra a modulu). Plus
budete sledovat disky pravidelne pres S.M.A.R.T. (tj. ne jen pasivne,
ale budete periodicky spoustet short a long testy). A nebudete se
spolehat na "Works for me".

Tj. potrebujete distribuci, ktera poskytuje omezeny subset moznosti,
ktere jsou skutecne proverene (napr. Enterprise distribuce nejvetsich
firem) a neni to jen hrani na vojaky (prdnem to tam, vsak to uzivatele
"chteji" a pripadne prusery hodime na jejich hlavu).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz